mandag 15. mars 2010

Heisann!

Er ei stund sia jeg har oppdatert paa hva som skjer her borte. Jeg hadde nettopp forlenga helg som et resultat av de innebygde sno-dagene som ikke var brukt, saa fredag ble brukt til henging downtown med Fanny. Vi besokte bare verdens herligste lille franske cafe ved Pike Place Market, 1st ave, Le Panier. Utrolig gode croissanter med mandler + varm honningmelk = god combo! Vi vandra gjennom markedet og saa paa folk og livet. Vi fant en liten smultring-stand som saa var styrt av tre ponkere, og veien gikk videre til internasjonale magasiner. Der ble jeg helt sjokka over aa ikke finne noen norske tidsskrifter! Jaja, litt handling og avslapping gjoer seg godt. Loerdag var det dags for haarklipp hos Bowie Salon and Spa paa Capitol Hill. Ganske fornoyd med resultatet for det er ikke saa drastisk, men det litt kjipt aa tenke paa prisen jeg betalte i fohold til forskjellen. Lordag kveld dro jeg over til Fanny og vi saa Jenta som Lekte med Ilden!! Herreguuuud som jeg savner Stieg Larsson boekene!! Jeg tok med meg forste filmen da jeg kom over men toa var ikke sluppet ennaa. Det var litt overraskende aa se de ulike skuespillerne med tanke paa at jeg allerede hadde lest bokene og derfor hadde sett for meg noe helt anna. Ogsaa var plottet litt vanskelig aa fortsaa kun utifra filmen men det er naa saa.. Soendag hadde jeg store skype-planer med baade familie og venner, men her er det ikke enkelt naar mamma og pappa stikker av til Sverige og Agnes ditcher.. Det ble iallefall en bra dag aa bruke til skolearbeid som jeg fortsatt henger litt etter med. Jeg har en stor presentasjon om Kinesisk innvandring til USA fra 1800-tallet til idag som skal fremfoeres om et par-tre uker men faktum er at laereren hele tida sjekker hvor vi ligger an og setter ulike deadlines paa forskjellige deler av arbeidet. Min del bestaar av aa skrive (og fortelle) om Angel Island uttafor San Francisco hvor alle innvandrere paa vest-kysten ble mottatt og diskriminering de moette. Naa er det mandag og skole igjen, kjipern


Ny sveis! + Tyggegummiveggen

































-Peace out, Hedda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar